Учням


Правила безпеки підчас осінніх канікулах 






















Безпечні канікули - Пожежа 

Правила для учнів



Правила поведінки учнів у школі
 

Загальна частина


    Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті  школи.

    У випадку порушення Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення: усне зауваження; запис зауваження в щоденник; винесення догани, включно з винесенням догани із занесенням її в особисту справу учня; виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду; відшкодування заданої учнем матеріальної школи його батьками.

    Заборонено приносити до школи предмети або  речовини, які можуть зашкодити здоров’ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального процесу.

    Паління та вживання алкогольних напоїв на території школи категорично заборонено.

    До закінчення уроків учень може залишити територію  школи тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.

    Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.

    Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне майно батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки. 



 Правила поведінки під час перерви



    Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.

    Під час перерви забороняється:

        бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;

        штовхатися або грати в м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;

        сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися.

    У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.

    Заборонено перебувати в приміщенні їдальні у верхньому одязі.

    Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.


 Правила поведінки на уроках



    Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.

    Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.

    Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.

    Учні входять до класу за  д з  в о н и к о м. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

    Під час  уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.

    Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.

    Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.

    Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

    Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
    Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
    Забороняється користуватися мобільними телефонами під час проведення уроків.

    Учень повинен старанно оволодівати знаннями, бути уважним на уроці, брати активну

 участь у роботі. 


Список літератури для 4 класу
1.      Усна народна творчість: прислів’я, приказки, загадки, казки, легенди, смішинки, лічилки, дражнилки, скоромовки
2.      Байки: А. Глібов, С. Руданський, Езоп
3.      Поезія: О.Олесь, Г. Бойко, П. Ребро, К. Перелісна, Л. Костенко, Д. Білоус, О.Сенатович
4.      Рудольф Распе. «Пригоди барона Мюнхаузена»
5.      Редьярд Кіплінг. Казки
6.      Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон», «Подорож в країну Навпаки»
7.      Володимир Рутківський. «Бухтик з тихого затону», «Гануся»
8.      Михайло Слабошпицький. «Славко і Жако»
9.      Ірина Прокопенко. «Пригоди на землі та під водою»
10.  Олександр Дерманський. Казки
11.  Сергій Гридін. «Федько, прибулець з інтернету»
12.  Ксенія Ковальська. «Канікули прибульців із Салатти»
13.  Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»
14.  Астрід Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»
15.  Микола Носов. «Фантазери» (збірка)
16.  Джеремі Стронг. «Гармидер у школі»
17.  Роальд Дал. «ВДВ»


ПАМ’ЯТКА 
роботи над помилками для учнів початкових класів
http://lobov.ucoz.ua/foto/yak-napisati-veliku-literu.jpg

Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка.
  1. Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.

6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.

13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.

14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.

15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік¬сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).

20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.

25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом
Нагадування!

Не забувайте про правила безпеки взимку!

БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!

 Загальні вимоги
 до оформлення письмових робіт
з української мови та математики
в початкових класах
II. Загальні вимоги до писемного мовлення учнів
2.1.      Дотримуватися культури писемного мовлення (грамотного, правильного висловлювання думки за допомогою графічних знаків – літер (на письмі), охайного, чистого, відповідно до мовних норм, каліграфічних та естетичних правил, письма).
2.2.      Для формування в учнів навичок писемного мовлення:
проводити систематичну роботу з вивчення орфографії;
розвивати практичні навички побудови синтаксичних конструкцій;
формувати навички каліграфічного письма;
стежити за охайністю записів учнів;
давати зразки правильного письма в зошитах;
виправляти правописні, граматичні та мовні помилки;
2.3.      Письмові контрольні роботи проводити на другому чи третьому уроці за розкладом
(не більше однієї роботи на день, а протягом тижня — не більше двох).
Не проводити контрольні роботи в перший та останній дні тижня, семестру, у перший день після свята.
III. Загальні вимоги до ведення учнівських зошитів
  1. Бережливо використовувати зошит (не починати новий, доки не списано попередній, не бруднити сторінок, користуватися обгортками, не виривати аркушів).
  2. Не замінювати зошити блокнотами або окремими аркушами паперу.
  3. Використовувати зошити лише вітчизняного виробництва.
  4. Відповідно до чинних в Україні стандартів  використовувати зошити з такими видами графічної сітки:
           № 1 — у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності з похилими лініями, де висота робочого рядка — 4,0 мм; відстань від робочого рядка до верхньої (нижньої) міжрядкової лінії становить 6,0 мм, а між похилими лініями — 25,0—27,0 мм; кут нахилу між похилою і рядковою — 65°;
             
             
            № 2 — у дві горизонтальні лінії різної інтенсивності, де відстані відповідно
            дорівнюють: між лініями робочого рядка — 4,0 мм, між робочими рядками - 8,0 мм
          № 3 — з горизонтальними лініями через 9,0 мм;
          № 5 — у клітинку з нормою лініювання 5,0 х 5,0 мм.
  1. На початковому етапі формування в першокласників графічних навичок письма  
          надавати  перевагу  зошитам, у  яких  горизонтальні  лінії  робочого рядка різної  
          інтенсивності  з основними  лініями фіолетового, блакитного, сірого кольорів.
  1.  Використовувати в роботі визначену кількість зошитів:
1 клас
2-4 класи
Зошити з друкованою основою (для письма і розвитку мовлення).
З листопада (січня) можна практикувати шкільні зошити з таким же розлініюванням, як у зошиті з друкованою основою.
З мов і математики по два  зошити для навчальних класних і домашніх завдань (для періодичної заміни їх під час перевірки вчителем);
окремий зошит для контрольних робіт;
додатковий зошит з друкованою основою (використовувати лише в межах граничного навантаження учнів).
  1. У 1-2 класах зошити підписувати вчителю, у 3-4 класах – учням за зразком,    
           написаним учителем на дошці.  Зошити підписувати мовою навчального предмета   (російською або українською).
  1.     Учнівський зошит не є державним документом, тому в початкових класах (з огляду на вік дитини, повільну техніку письма) учням  вказувати лише номер школи:                                  
                    Зошит                                                                             Зошит
           з української мови                                                     для контрольних робіт
           уч 2-А класу                                                    з української мови
          школи № ---  м. ----------------                                       уч 3-Б класу
           ------------------------------                                               школи № ---  м. -----
           
                                                                                                                                                                                
  1. На кожній сторінці зошита із зовнішнього боку вертикального зрізу залишати поле
            завширшки 2,0 см (проводити червоним кольором вертикальну лінію).
3.10.    Використовувати автоматичні перові або автоматичні кулькові ручки:
з вакуумно-піпеточним набірним вузлом з шириною лінії письма (вузькою та середньою) 0, 4-0, 6 мм — АР1-Рта 0, 6-0, 8 мм АР-М; з поршневим набірним вузлом відповідно — АР2-Р і АР2-М; зі змінним балоном для чорнила—АРЗ-Р і АРЗ-М; з нерухомим вузлом, що пише, — РШСН та розбірним вузлом, що пише, — РШСВ.
  1.     Записи в зошиті виконувати ручкою з синім або фіолетовим чорнилом,  
            підкреслювання членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення
            таблиць, схем  -  простим олівцем.
  1.     У письмовій роботі з мови, математики  зазначати дату виконання роботи, яка це    
            робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, диктант, твір,  переказ, творча  
            робота, задача тощо), заголовок зв'язного тексту (переказу,   розповіді тощо).
3.13.     Назви таких видів завдань, як рівняння, відрізки, нерівності, дроби, величини,  
            порівнювання чисел, вирази в зошитах не вказувати.
3.14.    Відповідно до 4-го видання «Українського правопису» («Український правопис»,
            4-е видання, К., :Наукова думка, 1993 р., с. 127) в кінці заголовків крапку не    
            ставити:
                       7 жовтня                                                                     31 березня
                  Домашня робота                                                          Класна робота
                       Вправа 123                                                                  Задача 107
3.15.    Дату, назву роботи та її вид (вправа, словниковий диктант тощо) учням записувати
            з 2-го класу початкової школи.
3.16.   У 4 класі дату виконання роботи з мов записувати словами, з математики — на
            розсуд учителя.
                     Третє листопада                                            6 лютого (або: Шосте лютого)
                      Класна робота                                                       Домашня робота
                        Вправа 132                                                                 Задача 65
3.17.   У зошитах для контрольних робіт записувати дату, вид завдання (диктант,                
           контрольна робота) і  заголовок тексту.
           Запис учнями виду роботи (словниковий, попереджувальний диктант) здійснювати  
           за вказівкою вчителя (за функціональною потребою).
                           23 грудня                                                                   12 квітня
                            Диктант                                                            Математичний диктант
                              Зима
            Номери варіантів контрольної роботи фіксувати через одну клітинку посередині  
            рядка за  зразком: 1 варіант, 2 варіант.      
3.18.    Під час виконання письмової роботи учням необхідно:
            дотримуватися абзаців, однакових інтервалів між словами;
дописувати кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не                                             виходячи за межі рядка;
неправильно написану літеру чи цифру закреслювати навскіс (справа наліво) і замість неї зверху писати правильний варіант;
слово, словосполучення, речення чи приклад, що підлягає заміні, закреслювати тонкою горизонтальною лінією (а не брати в дужки) і далі записувати правильно;
            вправлення (закреслення та поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем;
3.19    Коректором не користуватися.
IV. Загальні вимоги до оформлення письмових робіт з української мови
4.1.        Записи на новій сторінці зошита  починати  з першого рядка.
4.2.        Початок запису тексту і його заголовок виконувати на одній сторінці.   Вільні рядки на сторінці використовувати для виконання інших завдань на розсуд учителя.
4.3.        Між датою і назвою роботи (класна, домашня), між назвою та видом роботи, а
            також між видом роботи та заголовком рядок не пропускати.
4.4.        В зошитах з графічною сіткою № 3 між заключним рядком тексту однієї письмової роботи  і наступної  пропускати два робочих рядки; в зошитах з графічними сітками № 1 та № 2 - один рядок.
4.5.        У 2-4 класах на уроках української та  російської мов паралельно зі звичайним зошитом можна використовувати зошити з друкованою основою (один із зошитів), рекомендовані Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
Зошит з друкованою основою використовувати як на уроці, так і під час виконання домашніх завдань. Після опрацювання теми за підручником зошит з друкованою основою перевіряти, виконання завдання оцінювати.
  1.       У роботі з першокласниками  дотримуватися наступного:
у період навчання грамоти учням виконувати навчальні завдання в зошиті з друкованою основою (зошити для письма і розвитку мовлення), де подано зразки написання літер, їх поєднань, окремих слів і речень, а також вправи на розвиток мислення і мовлення школярів;
для виконання різноманітних завдань, пов'язаних із мовним аналізом (креслення схем речень, звуко-складової структури слів, «друкування» тощо), використовувати окремий зошит у клітинку з графічною сіткою № 5;
у період навчання грамоти дату виконання завдань,  слова Класна робота учням не писати.  У цей період між завданнями класних робіт учням залишати по два робочі рядки  для записів чи поміток учителя.
4.7.        У 3 класі на уроках української (російської) мови протягом усього I семестру  учням продовжувати писати в зошитах у дві лінії з контрольними похилими (зошит з графічною сіткою № 1) або в зошитах у дві горизонтальні лінії без контрольних похилих (зошит з графічною сіткою № 2).
У II семестрі краще підготовленим учням поступово  переходити на письмо в одну лінію. Повний перехід усього класу на письмо в одну лінію може бути закінчений наприкінці 3 класу або в I семестрі 4 класу. Висота малих літер становить близько 4,0 мм.
4.8.      Роботу з каліграфії проводити впродовж усіх 4-х років навчання в початковій
            школі.
  1. При написанні букв дотримуватися  методичних рекомендацій  «Про розроблення  
            єдиних зразків каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх
з'єднань» (рішення колегії Міністерства освіти і науки України №8/2-19 від    18.07.03)        
V.       Загальні вимоги до оформлення письмових робіт з математики
5.1.     Навчальні вправи чи інші письмові завдання з математики учням  виконувати в  
           зошитах у клітинку.
5.2.    У 2-4 класах на уроках математики паралельно із звичайним зошитом можна        
використовувати зошити з друкованою основою (один із зошитів), рекомендовані                           Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. Зошит з друкованою основою використовувати як на уроці, так і під час виконання домашніх завдань. Після опрацювання теми за підручником зошит перевіряти, виконання завдання оцінювати (Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень системи загальної середньої освіти учнів початкової школи, Київ, 2010, лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-7407 від 08.09.2009).
5.3.        У 1 класі дату виконання робіт учням не записувати. Між заключним рядком однієї письмової роботи  і наступної слід пропускати  чотири клітинки.
5.4.        Дату, назву роботи та її вид (задача, приклади ) учням записувати з 2 класу, назву виду завдання  (приклади, самостійна робота) - за функціональною потребою ( на розсуд учителя).
5.5.     Запис дати і виду роботи розташовувати посередині робочого рядка, наприкінці
           записів крапку не ставити, наприклад:         
12 квітня
Класна робота
Задача 231
5.6.        Запис математичних завдань розпочинати на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
5.7.      Назви таких видів роботи, як рівняння, відрізки, нерівності, дроби, величини,      
            порівнювання чисел, вирази в зошитах не вказувати.
  1.       Між записами дати, назви роботи та її видом у зошитах із математики пропускати              
            одну клітинку.
  1.       Між видами завдань однієї письмової роботи пропускати дві клітинки.
  2. Учням 2- 4 класів між заключним рядком завдання однієї письмової роботи (класна  
робота) і початком наступної (домашня робота) в зошитах з математики              пропускати     чотири клітинки.
5.11     Цифри і літери у клітинці зошита писати похило. Кожну цифру, знак і літеру              
записувати в окремій клітинці. Для написання дужки (у виразах із дужками) також відводити одну клітинку.
5.12.         У 1-4 класах писати цифри висотою в одну клітинку. При написанні букв  дотримуватися  методичних рекомендацій  «Про розроблення єдиних зразків каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх з'єднань» (рішення колегії Міністерства освіти і науки України    №8/2—19 від18.07.03):
           
5.13.         У 1-2 класах писати малі літери висотою в одну клітинку,  в 3-4 класах — 2/3 клітинки.
5.14.        Великі літери в усіх класах писати заввишки в півтори клітинки.
5.15.        Математичні вирази  розміщувати в рядку або в стовпчик.
Між виразами відстань добирати довільно, але з додержанням симетрії та економії паперу.
5.16.   При записі розв’язання задачі в зошиті  дотримуватися наступного:
-  У 1-му класі розв'язання задачі записувати у вигляді виразу:
 2 + 3 = 5 (ящ. )         або         2 ящ. + 3 ящ. = 5 ящ.
- Текст задачі записувати коротко, використовуючи різноманітні форми: малюнок, схему, таблицю, графічні умовні позначення.
        -  Опорні слова в умові задачі записувати повністю.
            У тарілці – 5 ябл.
            На столі - ?, на 2 ябл. більше        ?
- У запитанні задачі,        після словесного запису числа найменування одиниць       величини писати повністю, наприклад:
В одному кошику 12 кг яблук, в іншому — 15 кг. Скільки кілограмів яблук у двох  кошиках?
- Після чисел найменування писати скорочено:
без крапки: 2 мм, 3 см, 4 дм, 5 м; 7 г, 6 кг, 9 ц, 10 т; 12 с, 13 хв, 14  год;
крапку ставити після скороченого найменування грошової одиниці: 15 грн.; 20 к.
- Одиниці швидкості скорочено записувати так:
60 м/с (або 60 м за 1 с), 12 км/год (або 1 км за 1 год).
- Одиниці площі писати за зразком:
23см2, 54м2 (висота цифри «2» біля літери — 1/2 клітинки). Читається: 23 квадратних сантиметри, 54 квадратних метри.
- Назви предметів біля цифри записувати за правилами скорочень (до першого голосного; слова, які починаються на голосний, скорочувати до наступного голосного): 40 в. (40 відер), 10 ябл. (10 яблук).
- У відповіді до задачі назви предметів писати повністю:
у бочку налили 40 відер води.
- Після закінчення навчання грамоти вводити короткий запис відповіді задачі, наприклад: 5 кг цукру, 40 відер води.
- Повну відповідь записувати, починаючи з 3 класу. Якщо розв'язання задачі записано без пояснень, то відповідь  записувати повними реченнями. Повну відповідь  давати за загальними правилами побудови речень (відповідей на будь-яке запитання).
- Якщо розв'язання задачі записано з поясненням (повним чи коротким), то відповідь  записувати коротко.
Зразки записів пояснень та відповідей:
7 + 3 = 10(з.) — у лінійку і клітинку.
Відповідь: 10 зошитів.
Відповідь: у мішку залишилося 50 кг цукру.
           Відповідь: на 3 т більше.
           Відповідь: посадили 20 дерев.
- В задачах на декілька дій після пояснень ставити крапку з комою (;), а наприкінці – крапку.
5.17.    Вирази на порядок дій оформляти за зразком:
                       3       1    4          2
             3450 – 145 ∙ 2 + 1265 : 5 = 3413
             1)    145          2)  1265 | 5                 3)_  3450           4)  3160
                 ×     2               10     | 213                      290              +   253
                    290                   6                               3160                 3413
                                             5              
                                             15
                                             15
                                               0                 
5.18.      Запис простого рівняння виконувати за зразком:
               
х + 12 = 35
               х = 35 – 12
                х = 23                23 + 12 = 35
                        35 = 35
5.19.          При розв’язанні складних рівнянь обчислення виконувати праворуч  за     вертикальною  лінією.
               3       2      1
            х + 123 – 56 ∙ 2 = 638             56          638         750
            х + 123 – 112 = 638               ×  2      + 112      − 123
            х + 123 = 638 + 112               112         750          627
            х + 123 = 750
            х = 750 - 123
            х = 627
            627 + 123 – 56 ∙ 2 = 638
                                     638=638                
5.20.   При розв’язанні геометричних задач умову записувати  скорочено з дотриманням        
усіх норм запису задачі. При кресленні відрізків (простим олівцем по лінійці) їх довжину позначати посередині у другій клітинці над відрізком.  Усі геометричні фігури позначати буквами латинського алфавіту (АВСД, АВСД, АВС). Висота букв (друкованих або прописних, які позначають  назву   геометричної фігури) – півтори  клітинки.
 5.21.   Запис задач з геометричним  матеріалом виконувати за алгоритмом:
                                                                  Задача
           Довжина - 8см
           Ширина - ?, на 3см менше
           Периметр - ?
           Площа - ?
           1)    8 – 3 = 5 (см) – ширина;
           2)    ( 8 + 5) ∙ 2 = 26 (см) – периметр;
           3)    8 ∙ 5 = 40 (см²) – площа.
            Якщо задача передбачає креслення фігури, то необхідно спочатку робити      
            креслення, потім писати відповідь.             Відповідь: 26см, 40см²          або        Відповідь: периметр – 26см, площа - 40см².          
                                                                    Задача
            a - 12 см
            в - 6 см
            P - ?
            S - ?
                                                                 Розв’язання
            Р = (а+ в) ∙ 2
            Р = (12+6) ∙ 2=36 (см)
            S =a  в
            S = 12* 6=72 (см2)
            Відповідь: Р =36 см, S =72 см2
5.22.     Оформлення задачі на рух виконувати за зразком:
                                                                 
                                                                  Задача
V
t
S
I -     80 км/год
                   
3 год
                       
?
II -    72 км/год

                                                              Розв’язання
         1)    80 + 72 = 152 (км/год) - швидкість віддалення;
         2)    152 ∙ 3 = 456 (км)  - відстань через 3 години.
         Відповідь: 456 км.
                                                 Можливий такий варіант запису:
                                                               Розв’язання
          1)    80 + 72 = 152 (км/год) - швидкість віддалення;
          2)    152 ∙ 3 = 456 (км)
          Відповідь: через 3 години між автобусами буде 456 км.
5.23.   При порівнянні виразів  результат попереднього обчислення   записувати над  дією
           для запобігання зайвих помилок в роботі.    
           Переносити умову  математичного виразу на другий рядок тільки на місці      
           математичного знаку (записуючи його на обох рядках), не розриваючи запису  
           чисел.
5.24.   Алгоритм запису завдань з дробами:
               3                         6
               6   від 42060 +  10 від 360630 =  237408    
               1) 42060 : 6 ∙ 3 = 21030
               2) 360630 : 10 ∙ 6 = 216378
               3)   216378
                   +  21030
                     237408
               1                                                                 
               3  від  24 см        24 : 3 = 8 см                 
                                        Задача
               1
               6 – 5км
              Вся відстань - ?
                                                      Розв’язання
               5 ∙ 6 = 30(км)
               Відповідь: вся відстань дорівнює 30 км.
5.25        Вирази зі змінною записувати за  зразком:
               Якщо а = 10,  то а – 5 = 10 – 5 = 5
  1. Загальні вимоги до перевірки письмових робіт з української мови та математики
  1. Учителю систематично перевіряти та оцінювати якість виконання учнівських письмових робіт.
  2. Усі письмові роботи, зокрема диктанти, перекази, твори, а також самостійні роботи навчального і контрольного характеру перевіряти до наступного уроку.  
  3. При виправленні помилок дотримуватися наступних вимог:
               користуватися  червоним чорнилом або пастою;
виправлення виконувати чітко, охайно, каліграфічним почерком,
               не  пропускати помилки;
графічно неправильно написану літеру або цифру  підкреслювати й на полях давати зразок правильного їх написання;
помилку закреслювати, а зверху писати потрібну букву, склад чи слово (можна помічену в слові (в обчисленнях) помилку чи неправильно вжите слово  перекреслити, а саме виправлення  запропонувати зробити учневі);
пунктуаційні помилки вчителю виправляти власноруч;
стилістичні і лексичні помилки підкреслювати у тексті хвилястою лінією;
окремо написані частини одного слова поєднувати лінією знизу вгору,
для відокремлення слова  проводити вертикальну лінію, трохи похилену вправо.
6.4.         До виправлення помилок у письмових роботах учнів учителю підходити
               диференційовано:
у зошитах  учнів із високим і достатнім рівнем навчальних досягнень ставити  помітку на полі в рядку, в якому допущено помилку;
   учням із середнім рівнем навчальних досягнень -  підкреслювати слово з помилкою, ставити помітку на полі,  в    якому допущено помилку, а саме виправлення пропонувати робити учням самостійно;
учням із низьким рівнем -  закреслювати помилку і зверху писати правильну  відповідь.
   При такому підході учнівські зошити переглядати  повторно.
   Неправильний результат по написаному не виправляти.
Пропонувати учням правильно розв’язувати задачу і записувати її заново у випадках, коли допущено помилки  в доборі першої дії  чи в обчисленнях у ній, нечітко (невдало) сформульовано одне - два запитання чи пояснення.
6.5.         Роботу над помилками, допущеними в контрольній роботі, виконувати в зошиті  
   для контрольних робіт, у класній або домашній роботі, -  в робочих зошитах.
6.6.         Перевірку роботи над помилками засвідчувати словом «Перевірено».
6.7.         Щомісяця оцінювати якість ведення зошита учнями. Підсумкову оцінку за          
         ведення зошита виставляти в окрему графу класного журналу  та в зошиті з                    
               поміткою «Зошит».ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

    Картинки по запросу поради учням
  1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
  2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
  3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
  4. Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
  5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
  6. Між уроками роби перерви.
  7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
  8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці).
  9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
  10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал.
  11. Складай план усної відповіді.
  12. Перевіряй себе.

ЯК УДОСКОНАЛИТИ СВОЮ УВАГУ
  1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
  2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
  3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
  4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
  5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
  6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
  7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
  8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
  9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
  10. Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
  11. Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
  12. Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
  13. Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
  14. Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
  15. Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов’язаний з твоїм досвідом, інтересами.
  16. Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
  17. Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
  18. Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
  19. Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
  20. Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
  21. Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
  22. Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.

Немає коментарів:

Дописати коментар